Online Teaching Gadgets — Best Gadgets For Online Classes

Online Teaching Gadgets - Best Gadgets For Online Classes Гаджет

(pdf) why gadget usage among preschoolers should matter to teachers? a pilot study

GESJ: Education Science and Psychology 2021 | No.3(40)ISSN 15121801

110

De Decker E., De Creamer, M., De Bourdeaudhuij, I., Verbestel, V., Duvinage, K., Iotova, V.,

Grammatikaki, E., Wildgruber, A., Mouratidou, T., Manios, Y., & Cardon, G. (2021). Using

the intervention mapping protocol to reduce European preschoolers’sedentary behaviour, an

application to the ToyBox-Study. International Journal of Behavioural Nutrition and

Physical Activity, 11(19), 1-18. doi: 10.1186/1479-5868-11-19

Jago, R., Fox, K. R., Page, A. S., Brockman, R., & Thompson, J. L. (2021). Physical activity and

sedentary behaviour typologies of 1011 year olds. International Journal of Behavioural

Nutrition and Physical Activity, 7(59), 1-10.

Koh, V. (May 20, 2021). (The Newpaper on Sunday, pp:12). Myopia in east Asia at epidemic levels.

Retrieved at December 30, 2021, from https://www.nie.edu.sg/

Kreichauf, S., Wildgruber, A., Krombholz, H., Gibson, E. L., Vogele, C., Nixon, C. A., Douthwaite,

W., Moore, H. J., Manios, Y., & Summerbell, C. D on behalf of the ToyBoxstudy group.

(2021). Critical narrative review to identify educational strategies promoting physical

activity in preschool. Obesity Reviews:International Association for the Study of Obesity,

13(Suppl. 1), 96-105. doi: 10.1111/j.1467-789X.2021.00973.x

Leatherdale, S. T., & Ahmed, R. (2021). Screenbased sedentary behaviours among a nationally

representative sample of youth: are Canadian kids couch potatoes?Chronic Diseases and

Injuries in Canada, 31(4), 141-146.

LeBlanc, A. G., Spence, J. C., Carson, V., Gorber, S. O., Dillman, C., Janssen, I., Kho, M. E.,

Stearns, J. A., Timmons, B. W., & Tremblay. M. S. (2021). Systematic review of sedentary

behaviour and health indicators in the early years (aged 04 years). Appl. Physiol. Nutr.

Metab, 37, 753-772. doi:10.1139/H2021-063.

Manios, Y.,Grammatikaki, E., Androutsos, O., Chinapaw, M. J. M., Gibson, E. L., Buijs, G.,

Iotova, V., Socha, P., Annemans, L., Wildgruber, A., Mouratidou, T., Yngve, A., Duvinage,

K., & De Bourdeaudhuij, I. on behalf of the ToyBox-study group. (2021). A systematic

approach for the development of a kindergartenbased intervention for the prevention of

obesity in preschool age children: the ToyBoxstudy. Obesity Reviews: International

Association for the Study of Obesity. 1, 3-12. doi:10.1111/j.1467-789X.2021.00974.x

Merriam, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation. United State:

John Wiley & Sons, Inc.

Karl E. Minges, Ariana M. Chao, Melinda L. Irwin, Neville Owen, Chorong Park, Robin

Whittemore, Jo Salmon. (2021). (Abstract). Classroom Standing Desks and Sedentary

Behavior: A Systematic Review. American Academy of Pediatrics. 137(2).

NAEYC, Fred Rogers Center. (2021). Technology and interactive media as tools in early childhood

programs serving children from birth through age 8. Retrieved at May 29, 2021 from

http://www.naeyc.org/files/naeyc/file/positions/PS_technology_WEB2.pdf

O’Connor, L. (2021). The Huffington Post. One third of children under 2 have used smartphones,

Гаджет:  Расширение gadget чем открыть? - О компьютерах и технике простым языком

study says. Retrieved at 29 May, 2021 from

http://www.Huffingtonpost.com/2021/10/28/chil dren-and-technology_n_4171046.html.

§

(pdf) микро-обучение: использование гаджетов на занятиях иностранного языка

Уже в детском саду дети владеют портативными устройствами: планшетами, плеерами и др.

Практически каждый гаджет сегодня может быть использован в обучении для облегчения работы

учителя и учащихся.

Обучение языкам — достаточно трудоёмкий процесс, который требует большого количества

информации, доступ к которой ограничен в традиционном подходе к обучению. Гаджеты для

изучения языка в то же самое время — уникальная вещь, которая всегда под рукой [4].

Микро-обучение не что-то новое, но использование особенностей восприятия клипового сознания

современной молодёжи. Короткие занятия, которые могут быть остановлены и возобновлены в

любое время приходят на смену изнуряющим традиционным урокам. Многозадачность и нехватка

времени диктуют свои правила, поэтому длительность обучения укорачивается постоянно.

Микро-обучение состоит из серии модулей или программ обучения. Каждая часть курса

предоставляется пользователю после изучения предыдущей или же возможно свободное

перемещение по его элементам.

Джош Берсин — один из мировых экспертов рынка развития персонала считает, что современное

обучение — не новая форма, а новый стиль обучения. Когда знания отправляются туда, где

находятся обучаемые. Все это реально с помощью мобильного обучения, являющегося прямым

ответом на мобильность молодёжи.Преимущества такого обучения:

Многочисленные исследования подтверждают, что основная проблема молодого поколения

— рассеянное внимание. Формат микро-уроков учитывает это и использует внимание

обучаемых в полной мере [2].

Специальная программа на смартфонеили ноутбуке прочитывает материал, проверят

усвоение и принимает экзамен, что делает обучение доступнее, дешевле и качественнее.

Во время обучения не надо быть привязанным к конкретному месту. Для прохождения

курса не обязательно присутствовать или вообще физически находиться в заданном месте.

Можно работать, болеть и получать качественное образование беспрерывно.

Микро-обучение подразумевает получение знаний маленькими блоками, которые можно

быстро изменить, переставить или исключить. Так курс становится гибче, а получаемая

информация — актуальнее.

Микро-обучение — важный компонент персонального обучения. Уже имеются тысячи разных

онлайн-курсов, мобильных приложений существует примерно столько же. В связи с этим занятия

должны быть краткими, интерактивными и самодостаточными. Подыскать себе устраивающий

курс возможно на образовательных ресурсах, содержащих множество лекций самой различной

направленности.

Возможно и то, что эти курсы и платформы полностью вытеснят традиционную систему обучения

и наши внуки будут удивлённо слушать о том, что раньше учащиеся вставали рано, собирались

вместе в душном классе и слушали живого учителя.

При опросе студентов в учебнике французского издательства 3 года назад о возможности изучения

языка по телефону, почти все были против, т.к. считали, что нужно общение с преподавателем и

группой. Недавно мы провели анкетирование об обучении с помощью гаджетов среди студентов 1-

3 курса и магистратуры, вот какие результаты получили:

из 80 участвовавших в основном 2 курса бакалавров и частично 1 курса МАГ – «часто» использует

половина опрошенных, «иногда» — более четверти, «для перевода лексики» — более половины

часто, и иногда – 25%, «для перевода фразтекстов» часто более четверти и четверть иногда, «для

Гаджет:  Gadget madness гаджетное безумие или как подскажите как переводится - Школьные

самостоятельного изученияповторения» часто более 25%, а иногда – ещё больше, «изучать без

преподавателя» считает возможным почти половина, но только 1 студент МАГ приписал, что

нужно быть само организованным для этого, четверть думает, что нет.

Для перевода большинство опрошенных использует ГуглЯндекс переводчики, изредка другие

источники типа Мультитран и проч.

Одним из самых известных российских примеров реализации принципов mLearning считается

приложение для обучения английскому LinguaLeo [8].

Ресурс My Mobile University предоставляет бесплатный доступ с мобильных устройств к лекциям

и курсам крупных университетов и бизнес-школ, iTunes U (крупнейший в мире каталог учебных

материалов), отличный пример из Финляндии для адаптации мигрантов — Funzi, Knuge.me

индийский проект по изучению английского.

На современном телефоне или мобильном ПК можно запросто запустить несколько интересных

приложений, и сразу появится возможность значительно упростить рутинные действия, связанные

с изучением языков [3].

§

Apple ipad (gold 7-generation)

Apple iPad came out with incredible cool features that will definitely help you in the online classes. This is the best online teaching gadgets. As the most important point is making the notes and this iPad comes up with the Apple smart pencil that will help you to make your online notes and keep it safe in the cloud storage.

Case u hw2 1080 pixel webcam

Best online teaching gadgets – This Case U HW2 webcam comes with the microphone phone and privacy cover. This is the best educational gadget for students, as well as for teachers. When you are going to attend any class the video quality with voice quality always plays an important role and for this purpose, only this technical gadget comes with extraordinary features.

Digitek dtr 550 lw tripod

DIGITEK DTR 550 LW tripod gadget for holding your camera for making up the video and live to stream. This is the best online teaching gadgets – This tripod is always being used for supporting actors for any DSLR camera and also with your smartphones, Apple phone, or any Android phone. Let’s see the specifications and features.

How to teach students gadget etiquette

  1. Ask your students what could possibly be the most annoying thing about any electronic gadget. Most would agree it’s the ringing, the interruption that may cause you to lose your train of thought during class, whether it’s your phone or another’s that is ringing. It’s safe to say that most students would agree to turn off their phones during class. Remind adult learners who for some particular reason may need to be reached urgently, like doctors or parents, that they may put their phones on “vibrate” instead.

  2. Remind students of their language learning goals and how important it is for them to immerse themselves in an English-speaking environment. How could they possibly listen to you in one language and respond to text messages in another? Kindly ask them if it would be too hard to hold the text messaging until class is over.

  3. Remind students that the school can’t be held accountable for electronic devices that may disappear from the premises. Ask younger students if they are willing to take the risk of losing their brand new PSP or Nintendo DS. With a little nudging, they might agree that the risk is not worth it.

  4. Determine if you will allow some electronic devices and not others — for example, cell phones will be allowed but not gaming devices. Also, you may limit to what capacity they may use each device, for example, they may use them to take notes, record role plays, or videotape a skit, but not to play games, text friends or chat. This may depend on the size of the class: smaller classes are easier to monitor, while for larger groups this may be too hard to control.

  5. Teach by example. If they see you checking your messages while they are busy completing a worksheet or reading task, you won’t get your point across. See? You’re hooked too! Teach them, instead how much fun you can have with very low tech like a ball, a blindfold, or a box of odds and ends.

Гаджет:  (PDF) Modern Technological Gadgets and Academic Performance of Students in Selected Universities in Edo State, Nigeria

If you can’t beat ‘em join ‘em

  1. Now, what if you were to use these very same devices in the classroom to aid your students in achieving their learning goals? What if you could turn these gadgets into tools instead of distractions? Many teachers argue that by using electronic gadgets in the classroom they have better chances of reaching students, particularly teens, who tend to be self-conscious, shy and uncommunicative.
  2. Here are some ways in which you can make your students’ electronic gadgets your allies instead of adversaries:
    Business e-mail
    Why have students write email with paper and pen? They send email in electronic format. Why not do it in English? Have your business English students or adult learners send each other e-mails during class.
    Paper-free activities
    Remember that the less paper we use, the better it is for the environment. Dictate some questions for homework, but tell them they can use their electronic notepads. Encourage the use of iPads or laptops for note-taking or writing tasks, if possible and if you have small groups of teens or adult learners.
  3. Record it!
    Cell phones with cameras are great tools for an ESL classroom. Film a role play between two students, and have a critiquing session afterwards. Do you or your students remember everything they said during a role play? Record it in audio and play it back. Have students record an audio file of you reading a short text, and give them comprehension questions to answer for homework.

Ipad smart pencil

iPad pencil is the best gadget for studying and making notes digitally on the Apple iPad. This will help you to draw figures, graphs, pictographs, and much more with good pixels. This gadget is the count for the best gadget for online classes for students.

Samsung galaxy note 10 lite

Samsung comes out with this amazing best gadget for online classes for the students in this COVID-19 pandemic. This latest technology gadget for education 2020 came out with multitasking purposes. This smartphone lets you make notes with the Samsung s pen.

This phone comes out with the exciting features which make online teaching gadgets too. Let’s see the specification and features.

TP-LNK Archer C60 AC1350 Dual Band Wireless is the gadget to boost your internet speed. This wifi MuMO router gives you the experience to boost your internet speed for making your class uninterruptable best online teaching gadgets.

Оцените статью
GadgetManiac
Добавить комментарий